Tien Tran Tat

Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.

 

 

 

 

 

 

 

Tien Tran Tat

Introvert bojuje o každodenní přežití

Milí přátele, protože nemám peníze na psychologa tak se budu dneska svěřovat Vám. Do blogu. Odpusťte mi. I já mám slabší dny.

7.6.2021 v 10:04 | Karma: 33,28 | Přečteno: 1125x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Den, kdy jsem začal od srdce zpívat českou hymnu

Děti, dneska se budeme učit českou hymnu. Všichni se postavte ke své lavici, ruce podél těla a hlavu vzhůru. „Já taky paní učitelko?“ Tichým a stydlivým hláskem se ptám naší paní učitelky na hudební výchovu.

11.11.2020 v 9:12 | Karma: 41,63 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Nervy a tlaky

Podobně jako se v Čechách pokládají otázky typu "jak se máš" a komentování počasí, tak tam odkud pocházím se pokládají mnohem osobnější otázky, z kterých máte od útlého věku nervy a tlaky.

9.2.2015 v 10:24 | Karma: 27,18 | Přečteno: 1059x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Můj tichý vietnamský svět

Nikdy jsem nesfoukl svíčku, nikdy nerozkrájel dort. Svým spolužákům jsem nikdy nepoložil o přestávce na stůl bonbón, protože žádný svátek nemám.

31.10.2010 v 14:31 | Karma: 21,95 | Přečteno: 1729x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Životaběh

Odjel jsem hledat samotu, hledal jsem místa, která nejsou mým dětstvím.

28.10.2010 v 22:36 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1059x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Léto na tržnici

Jako kluk jsem místo jezdění k Máchovu jezeru nebo k jiným letním radovánkám protrávil celý na tržnici. Ráno jsem s rodiči před sedmou postavil stánek, rozložil zboží, přilepil ceny a začal prodávat.

17.5.2010 v 21:26 | Karma: 42,09 | Přečteno: 6129x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

V naší rodině nejsi vítán vietnamčíku

Neumím přesně popsat pocit, který cítím, když čtu takové věci. Vnímám to jako výzvu, abych se snažil o co nejlepší obraz nejen sebe, ale i mých krajanů. Nikdy jsem nepřemýšlel nad tím jestli chci svůj život prožít s Češkou nebo Vietnamkou. Ale druzí v tom mají nejspíš jasno.

9.2.2010 v 20:01 | Karma: 27,86 | Přečteno: 2585x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Pondělí

Je pondělí, šest hodin ráno. Začíná další pracovní den. Aspoň pro mě. Rodiče pracují sedm dní v týdnu.

24.1.2010 v 13:51 | Karma: 20,89 | Přečteno: 1829x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Pan Staněk a paní Staňková

Paní Staňková je zdravotní sestra. Pan Staněk je řidič autobusu. Mají dva syny, Honzu a Bohumila.

10.1.2010 v 9:39 | Karma: 25,48 | Přečteno: 2437x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Pane! Zákony platí pro všechny!

Poslední dva dny mě utvrdily v tom, že majoritní společnost má občas i pravdu. V sobotu jsem si šel vybrat k strejdovy kalhoty, když už jsem poslední týdny nedělal nic jiného než maloval jeho novej baráček.

14.9.2009 v 16:58 | Karma: 22,16 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Společnost

Tien Tran Tat

Krásné dívky a můj imbecilní pohled

Ten den nám vyměňujou okna, hledám záminku, abych nemusel být doma a dávat pozor na nábytek. Vstávám skoro po půl roce poprve v sedm hodin, rychle a zběsile se oblíkám a utíkám na autobus do školy rozhodnut do otevírací doby v menze naškrábat smysluplnou seminární práci za kterou se mi nebude profesor s troškou štěstí stydět odměnit zápočetem.

16.4.2009 v 18:30 | Karma: 20,41 | Přečteno: 2777x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Bolest dětí

Jako malý jsem hádky svých rodičů brál hodně vážně. Každý jejich křik proti sobě mě děsil a chtěl jsem být všude jen ne u nich. Nevěděl jsem o čem se hádají, proč si ubližují, ale muselo to být hodně vážné myslel jsem si. Utíkal jsem do svého domečku postavený z papírových krabic, schovával jsem se až do večera a nevylézal dřív než jsem viděl, že je venku tma.

14.4.2009 v 20:12 | Karma: 16,92 | Přečteno: 2012x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Smutní pláčou tiše

V nemocnici jsem sdílel pokoj se starším pánem, který byl po operaci. Krátce jsme se seznámily a poté už jsme spolu nemluvili i když měl postel metr od mýho. Ráno, když jsem vstával, tak jsem viděl pána, jak sedí na kraji postele, oblečený do kabátu, díval se z okna a tiše čekal. Nevěděl jsem na koho.

30.3.2009 v 20:24 | Karma: 25,35 | Přečteno: 2429x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Květina v mém srdci

Věnované mé zesnulé babičce.

23.3.2009 v 22:34 | Karma: 8,23 | Přečteno: 940x | Osobní

Tien Tran Tat

Zajimavosti z komunity-poslední odhalení

Navazuju tím na svůj první díl, kdy jsem Vám prozradil obyčejné denní náplně mých krajanů. Dneska na moje pokrevní bratříčky a setříčky prozradím obvyklé chování, který se u každé osobnosti jeví úplně stejně nezáležejíc na věku ani na společenském postavení a se vzděláním už vůbec nee-e (naštěstí for me)

20.3.2009 v 10:37 | Karma: 13,86 | Přečteno: 1088x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Obrazy na obloze

Na jaře se kopce zahalují žlutou hedvábnou závojí květin, v létě ji vystřídá zelená přikrývka našich rýžových polí. Dny jsou tady klidné, počasí je k nám vlídné. Naše děti si hrají venku na polích.

18.3.2009 v 10:15 | Karma: 15,38 | Přečteno: 1771x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Útěk z vězení aneb do Německa zbývá pár metrů

Krásný páteční den, ve škole dneska bohužel nemáme v rozvrhu napsaný tělák a tak s klukama vymýšlíme v zadních lavicích, jak dnešní den prožijeme. Mastění karet, luštění křížovek a další oblíbené hry nás po roce začíná deptat. Vlastník čerstvého řidičáku nás zachranuje z těžkého přetížení mozku a navrhuje projížku do Německa.

11.2.2009 v 18:03 | Karma: 15,82 | Přečteno: 1345x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Evidence na úřadu práce, základ života

Ve společnosti kolujou legendy a tradujou se nejrůznější řeči o tom, že lidi zaevidované na úřadu jsou méněcenní lidé, buďto to jsou totalně neschopní lidé, flákači, různí nemačenkové nebo profesionální simulanti všeho druhu a o cizincích nemluvě.

6.2.2009 v 9:21 | Karma: 21,58 | Přečteno: 1570x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Zajimavosti z komunity

Malé poohlednutí do domu vašich spoluobyvatel, který znáte jako tišší myšky, ale celkem mají zajímavý tradice a zvyky, o který se s Vámi rád podělím. Nejsou to žádná senzace a pracovníci bulvárních novin by se mi jistě asi vysmáli.

4.2.2009 v 15:15 | Karma: 19,90 | Přečteno: 1587x | Diskuse| Společnost

Tien Tran Tat

Vzpomínky na dětství z let 1991

Vzpomínáte si, kdy na silnicích vládly Moskviče, staré Škodovky, Wartburgy nebo Zastavy 101? A do města nás vozily ty obrovské a hlučné tříposchoďové autobusy a lístky jsme tehdy ještě cvakali ručně?:)

4.2.2009 v 10:23 | Karma: 19,51 | Přečteno: 1666x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Nevděčná práce na kase

O poměrech v hypermarketech všichni víme své. Lidi se tam točejí, jak na kolotoči. Ze začátku jsem se seznamoval s každým nově příchozím kolegou, ale postupem času jsem jejich společnost tolik nevyhledával ba ani jsem nechtěl znát jejich jména.

3.2.2009 v 9:20 | Karma: 26,45 | Přečteno: 2022x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Tiene pomni, co jsi byl a co jsi nyní

Tien nezapomíná na svůj původ, nezapomíná na své kořeny, uctívá své předky, dost často oplakává své odešlé a má rád svůj osud. Již sedmnáctým rokem se tady v ČR zabývám botanickou činností. Pěstuju květinky, šlechtím, hnojím, květinářím a zalévám, chtěl bych vypěstovat takovou odrůdu, která by dokázala odolat všem povětrnostním nástrahám avšak očím lahodící.

2.2.2009 v 13:41 | Karma: 19,25 | Přečteno: 1341x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Mám své malé bistro v Brně

Přes den chodí ke mně různí lidé, od manažerů po dělnících co pokládají naproti kabely, ale také přátele.

6.1.2009 v 16:36 | Karma: 44,62 | Přečteno: 7595x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

O kráse z Dračích hor

Malá vesnice, která sousedí s nebem, malí lidi s obrovským srdcem milovat. Hory, kam se milenci utíkají schovávat, rýže, dar od samotných Bohů.

16.9.2008 v 13:21 | Karma: 21,77 | Přečteno: 1682x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Idealizování Vietnamců, chyba!

Poslední dobou jsem se snažil tento problém ignorovat, ale kam se podívam, tak všichni idealizujou Vietnamce jako vzor a příklad hladké integrace bez projevu rasismu od většinové společnosti, ale to je lež.

15.9.2008 v 10:01 | Karma: 21,45 | Přečteno: 1912x | Diskuse| Ostatní