Tien Tran Tat

Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.

 

 

 

 

 

 

 

Tien Tran Tat

Hody hody dopro... "jak je to dal Vašku?"

Jako malý kluk z obyčejné sídliště jsem se na sebe v zrcadle nedíval. Nebyl důvod. Fousy mi ještě nerostly a póry mě netrápily. O Vietnamcích jsem věděl leda to, že u nich žijou sloni.

7.4.2023 v 12:33 | Karma: 22,79 | Přečteno: 459x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Dívka s pořezaným rtem

V Hanoji se nachází obrovské jezero obklopený luxusními domy. Jsou tam hotely, boháči a jazykové školy. Má to výhodu, že tam nejsou pouliční prodavači. Opravdová oáza klidu. Mám tam své oblíbené místo, je to takový...

6.4.2023 v 13:52 | Karma: 29,55 | Přečteno: 697x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Vy si lenošíte u vody a já musím makat na tržnici

Přesně před 22lety bych touhle dobou nabízel zákaznicím podprsenky a volné noční košile. Žádné sexuální chtíče tehdy ještě nemám a baví mě prodávat s mámou, protože se její zboží lépe balí do igelitky.

9.6.2021 v 9:46 | Karma: 34,47 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

My, vietnamští muži, máme jenom jeden úkol

Já nevím jak vietnamské holky, ale my, vietnamští muži to máme v životě celkem jednoduchý. Ono se po nás nechce abychom se proslavili jako moudří filozofové anebo jako objevitelé matematických vzorců. Vůbec ne.

25.11.2020 v 9:37 | Karma: 39,21 | Přečteno: 2058x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Mých 14 "žlutých" samozřejmostí

Své dětství jsem nemusel nijak zvlášť pracně formulovat. Ostatní mi vždycky řekli, co bych měl mít rád, co jíst a co znát. Třeba Tiene: jak se dělá vietnamská polívka, kde si můžu nechat zkrátit kalhoty, kde seženu levný cigarety,

16.11.2020 v 9:12 | Karma: 36,34 | Přečteno: 1337x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Když chlap chce chlapa aneb náhled do mé kultury

Kdo nějakou chvíli žil v přelidněné zemi, tak je pro něj pocit osamělosti a opuštěnosti příjemným zpestřením. To mluvím za sebe. Stačilo někdy otevřít okno a už jsem cítil co má můj soused k večeři.

6.11.2020 v 9:11 | Karma: 43,93 | Přečteno: 9623x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Seznámení se s dívkou po vietnamsku

"Tien oiiii, kdy už si najdeš holku?" ptají se mě příbuzní. "Já už ji našel, prodává pití tam na křižovatce." tvrdím klidným, sebejistým hlasem, jakoby to pro mě byla samozřejmost. Všichni v údivu zvedli obočí a mašinérie nastartovala. Máma měla totiž v plánu mě ve Vietnamu oženit, tak jsem jim to všem ještě ulehčil. Ale to, co přišlo mi stáhl zadek do tenké čáry.

9.10.2012 v 11:25 | Karma: 28,03 | Přečteno: 3766x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Ne, já děkuju Vám :D

zbořen, zničen! Nemáte vůbec, ale vůbec zač! Tak tohle jsem vááážě nečekal! :D "Sranda musí být i kdyby na chleba nebylo" a vo tom je prostě všechno je, brát věci s úsměvem a nadhledem.

4.1.2012 v 10:49 | Karma: 11,90 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Závistivec

Ze začátku jsem si myslel, že to jsou sousedi pode mnou, protože přes den slyším každý jejich dupot, křik, hádky, oslavování gólů. Jsou mladí, v kondici a neuvěřitelně atraktivní. Ale tentokrát jsem se netrefil. On to byl celou dobu nadsoused co mě po nocích budí.

17.10.2011 v 22:14 | Karma: 23,11 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

I bezdomovectví je pěkná dřina

Za budovou vlády ČR jsem si čistil zuby, když se ze tmy vynořili dva kouřící policisté, ale asi mě ani neviděli nebo prostě nevyčichali teroristické úmysly, tak si kráčeli dál řešící dilematy svých nepoddajných žen.

2.7.2011 v 21:49 | Karma: 19,36 | Přečteno: 2068x | Diskuse| Cestování

Tien Tran Tat

Pagody v západní Evropě

Nemusí sloužit jen k duchovním účelům, můžou ji stavět i jednotlivci, kteří si oblíbili východní architektůru. Zde je menší tip na léto.

1.5.2011 v 10:59 | Karma: 11,19 | Přečteno: 1380x | Diskuse| Fotoblogy

Tien Tran Tat

Uříznou mu krček a krev nechají stéct do misky

To je pro Vietnamce totiž velká událost. Každý se chce pochlubit se svým bytem 2+1 s výhledem na parkoviště. Radostí se vznášejí při myšlence, že se konečně odstěhují od svých příbuzných, u kterých mohou žít klidně několik desítek let.

3.1.2011 v 10:17 | Karma: 17,16 | Přečteno: 2095x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Zvyky sice neznáme, ale smysl Vánoc doufám ano

Naše vznikající "vyšší vrstva", která není přetížená prací a jazyk ovládají na úrovni 6. třídy tráví ve svém volnu s Čechy. Jsou to většinou obchodní partneři nebo nejčastěji dlouhodobí přátele. Ale nehledejte je v zakouřené hospodě a jiných podobných místech.

28.12.2010 v 21:11 | Karma: 23,23 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Honem vstávej nebo nás důchodci předběhnou!

Zásobovat maličký obchůdek není žádná zábava. Kolik stresu u toho člověk prožije, to jsou přímo galeje.

21.11.2010 v 15:28 | Karma: 14,61 | Přečteno: 2034x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Příručka asijské neverbální komunikace

Pro mnoho z Vás je denní komunikace součástí práce. Abychom se dorozuměli s obchodními partnery nebo studenty asijského původu, tak je nezbytné těmto gestům porozumět.

8.11.2010 v 18:09 | Karma: 16,47 | Přečteno: 2434x | Diskuse| Společnost

Tien Tran Tat

Významy vietnamských jmen

Moje okolí se mě často a rádo ptá, co naše vietnamská jména vlastně znamenají. A protože to dlužím jim, vám i pracovníkům pošty, tak se do toho s radostí pouštím.

3.9.2010 v 11:26 | Karma: 38,97 | Přečteno: 8608x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Má mě ráda jako oříšek nebo balónek?

Starší dámy jistě pamatují časy skupinového zážitku, kdy se na ní vrhlo několik hladových kanců-vietnamců baštící naplnit svou neukojitelnou žádostivost.

1.9.2010 v 12:34 | Karma: 19,35 | Přečteno: 1962x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Ovocný strom

Kdysi dávno, v časech kdy hvězdy byly jasnější a vody byly plné ryb v odlehlé vesničce umíral starý muž. Byl všemi považován za velmi moudrého a poctivého.

27.6.2010 v 9:32 | Karma: 15,75 | Přečteno: 1103x | Diskuse| Poezie a próza

Tien Tran Tat

Hej, nechceš brko kámo?

Dvě základní školy, dvě střední a uprostřed leží univerzita=dealerův ráj. Takhle nějak vypadá pracoviště našeho místní dealera, který s baťůžkem plný trávy a ledvinkou nabouchanou grošíkama "kazí" místní dospívající mládež i jednoho dlouhodobě žijícího respondenta.

21.4.2010 v 13:41 | Karma: 20,77 | Přečteno: 2447x | Diskuse| Společnost

Tien Tran Tat

Na Vánoce budeš sám

Mě tehdy přišel 24.12 jako obyčejný den, jako každý jiný. Přišel jsem, zazvonil a nevinným dětským hláskem jsem poprosil jeho maminku "Dobrý den, může jít Honza ven?" Ne Tine, dneska Honzíček nemůže.

26.12.2009 v 22:33 | Karma: 27,20 | Přečteno: 2558x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Ne ne ne brýle ne, ale ano můj zlatej!

Studuju něco podobného oboru Český jazyk a literatura, ale tohle radši nikomu neříkám pač nechci urazit její studenty, kteří prochodili gymnázií a já prospal celé střední v zadních lavicích. Z mého blogu sami vidíte, že si s gramatikou a jejími zákony příliš nelámu hlavu.

27.9.2009 v 13:36 | Karma: 16,06 | Přečteno: 4764x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jiný kraj, jiný chutě

Určitě jste si mnozí všimli, že se Vietnamci stali mistry přes rychlé občerstvení. V každém městě, kde jsem se potuloval nebyl problém najít krajana v bílém tričku zastrčenou v modrých džínách a vedle jeho krámku automat s coca-colou.

24.9.2009 v 10:41 | Karma: 16,62 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Knihy jsou kulturním mostem

Nikdy jsem nebyl bůhví jaký čtenář. Zmohl jsem se nanejvýš na Trnky-Brnky a čtení letáků. Ale jak stárnu, tak začínám mít rád věci, které jsem kdysi nenáviděl. Stal se ze mě nefalšovaný knihomol. Zaplatil jsem za svou novou lásku přirozeně daň- zrak se mi mlží a brýlím se nejspíš v budoucnu nevyhnu. Ale čert to vem! :)

8.9.2009 v 10:21 | Karma: 16,37 | Přečteno: 1557x | Diskuse| Kultura

Tien Tran Tat

Ženský nekuřte! není to sexy

Začal jsem na sobě pociťovat známky závislosti na internetu. Řekl jsem si, že s tím musím něco udělat jinak dopadnu hodně blbě. Využil jsem pozvání na bowling.

11.7.2009 v 13:43 | Karma: 19,22 | Přečteno: 2844x | Diskuse| Ostatní

Tien Tran Tat

Dovča v uzavřené komunitě

Po dlouhé době jsem přijel do Sapy omrknout nějaké holky, dát si jejich proslulé menu a nakoupit pár pytlů oblečení. Říkal jsem si, že pro vás, moje spoluobčany, něco vyzvídám, když už jsem tady.

1.7.2009 v 19:19 | Karma: 15,66 | Přečteno: 1879x | Diskuse| Osobní