Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Do ZOO za čůrajicím opičákem Oskarem

Malá postava má výhodu, že můžete v pohodě podlízt bránu a jste tam. Ale s nainstalovanými kamerami a ostnatými dráty si radši zaplatím těch pár stovek za vstupenku a podívám se na zvířátka, která jsou naštěstí (pro ně) tupá a neuvědomujou si, že žijou v uvězněném ráji.

Ano!! byl jsem v ZOO, podívat se na své bratrance orangutány a setřičky gorilky. Od deváté třídy, kdy jsme se nemohli dohodnout kam se na konci našeho společného života podíváme jsem tam nebyl. Odkleply jsme jako tradičně ZOO. Paní učitelka se chtěla podívat do přírody na vodopád, ale hlas puberťáků zvítězil (demokracie je fajn věc).

Začal jsem u oblíbeného lachtana, zase zatleskal párkrát těmi ploutvemi, vyskočil a přičichl k balónku a vychovatelky, kterým byli vidět přes mokrý trička cecíky (yes!! :) jsem neukojitelný dobytek a těchhle věcí si všímám :) :) mu už sypali kyblíky rybiček do tlamy. Jooo, ten se má!! Na řadě byli ptáci- pštroci, husy... a takový to růžový (pelikáni?). Ale ptáci umějí jenom stát na jedný noze a koukat tupě na svět okolo. Hodil jsem jim kus rohlíku do bazénku a vyběhl za rybkama. Jako vášnivý rybář a bývalí vlastník akvarijních rybiček jsem se těšil na krále amazonských řek. Piraně, hledal, hledal ...ale žádnou dravost, pernamentní vztek ba ani kanibalismus jsem nenašel ani se nedočkal. Ti vychovatelé ty rybky překrmujou a tlumí jejich přirodní a přirozené instinkty, jak náš přesycený život. Válely se na dně a sem tam mávly ploutví, aby drželi stabilitu, jako my, když se válíme u televize a občas se podrbáme na zadku.

U rohu za pavilónem vačnatců jsem slyšel píp, píp. Moje otcovské instinkty zareagovaly a šli za zoufalým hlasem o pomoc. Za rohem pobíhala skupinka malých žlutých kachňátek, vesele pobíhali sem a tam. Najednou se otevřeli dveře a vykoukla tlustá ženská v gumácích...vzala kachňátko do ruky, kachně dělalo pořád píp píp a ta SS grupenfuhrer ženská tomu kachňátku zakroutila tím malým nevinným krčkem. Probudila se ve mě hrůůza a děs. Ty s..ně co dělááš?!! proběhlo mou hlavou, hodila to kachňátko s ještě kopajicí nožičkou do bazénku s aligátory. Před očima mi proběhly scény koncentračních táborů, byl jsem pln vzteku, jak tohle může někdo udělat živé bytosti. Proččč do háje??!!

Musel jsem pryč za opičákama. Jen šimpanzi mi rozumí. Váleli se na těch lanech, seděli u rohu, v puse okusovali stéblo a jen prázdně zírali. Díval jsem se jim do očí a přemýšlel jestli jim taky něco v té hlavě cvaká, aspoň nějaká dětská myšlenka. U pavilónu opiček byla vždycky sranda a obzvlášť jeden opičák, kterýmu říkám Yobo-Yobo, i když mu jeho vychovatelé dali zajatecké jméno Oskar. Poprvé, když jsem ho viděl, tehdy miminko, tak se pevně držel matky a zírali jsme oba na sebe s otázkou zda se ještě nikdy setkáme.

Roky utíkaly, fyzicky a trošku i mentalně jsme oba vyrostli. Ale jeho život byla jako jedna velká hollywoodská hvězda, která nikdy nezhasíná. Už tady celých sedm let čůrá na návštěvníky, rozveseluje dětské tváře, dospělí mu za to ještě tleskají a hodí něco do kasičky. Jeho vodopády jsou proslulé po celém městě. Jak jsou zvláštní ty lidi, když čůrám v parku, tak dostanu od policajta pendrekem, ale když se vyčůrá opičák, tak se mu dostává slávy a po své smrti se stane určitě velkou legendou. Cítím neandrtálskou závist!! :)

Jak se ta zvířatka mají, ti si žijou...mají štěstí (krom ptáků), že nevědí co znamená svoboda, pocit, že můžou běhat sem a tam a nenarazit po pár metrech na tlustej zeď. Mají štěstí, že jsou tupá a hloupá jako někteří mnozí lidé, kteří se nechávají prodat za pár banánů, aby podrazili své kamarády, sousedy a svůj pavilon  

Autor: Tien Tran Tat | pondělí 1.6.2009 13:40 | karma článku: 13,92 | přečteno: 1259x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 24,63 | Přečteno: 446x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,27 | Přečteno: 718x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma: 39,82 | Přečteno: 5408x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma: 43,02 | Přečteno: 6021x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

Když jsem si včera počítal, tak toto je moje 29tá zima strávená v ČR. Nechci dál říkat ČR, zní to moc státně. Budu místo toho říkat "mezi námi'. Mimo nás jsem strávil 2 zimy. A to v severním a jižním Vietnamu. Jinak nikdy jinde.

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,25 | Přečteno: 544x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.