Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chudý nápadník

Dneska Mai slaví narozeniny. Kdo to je, známe se? Podívám se na její profil. „Aha, potkali jsme se před 2 roky.“ Sympatická holka. Ještě tam má fotku z našeho společného výletu.

Pošlu ji přání k narozeninám a odepíše mi „Děkujuuuu.“ Po dvou týdnech mi to nedá a zeptám se „Ahoj, jak se máš?“ Píšeme si spolu až do noci a skončí to „V sobotu bych měla čas.“

Moje situace: jsem chudý baťůžkář přespávající u prarodičů, nemám motorku, oblečení z výprodejů a neznám Hanoj.

Ona: dlouhé nohy, pokaždé skvěle oblečená, z bohaté rodiny, univerzitní vzdělání, spoustu nápadníků.

Jsem nervózní a uvažuji, že se brzy vymluvím na nevolnost.

Ale ještě mě napadne, že se poradím s tetou a jejím manželem. Oba jsou zhruba o 5 let starší. Teta je z bohaté městské rodiny a on pochází z chudé provincie.

U nich byl očividný nepoměr. Ještě vědí, co je randění a mají 100% vietnamskou mentalitu. V mých očích jsou v tuto chvíli nejvhodnějšími rádci.

U večeře se jim svěřuji se svým trápením. Oba to berou velmi slavnostně. Jsou potěšeni, že zrovna u nich hledám radu.

Strejda si mě vezme na balkón, nabídne mi černý čaj a začíná naslouchat. Odvyprávím mu celý svůj příběh.

„Synovče! Já ti koupím pěknou košili, půjčím motorku a vezmeš ji do žabí restaurace. Tam se lépe poznejte. Potom ji odvez do čajovny u Bílého Lotosu. Je tam klid a večer tam fouká příjemný vítr. Potom jeďte do centra a běžte se projít po noční tržišti. Kup ji, na co jen ukáže. Peníze ti dám.“

Jsem šťastný, že ho mám. 

Poté jdu líně k tetě. „Od nějaké ženské si nepotřebuju nechat radit.“ Zajímá se o detaily a společenské postavení té dívky. Neuvažuje ani minutu a říká „Kup ji hezké kytky a všechno pak vyplyne samo.“

Pomyslím si „To jsou ty typické ženské rady, žádné plánování, zase všechno na náhodu.“ Neberu!

V následujících třech dnech jenom plánuju a plánuju. Dívám se na její profil a odhaduji, co se ji asi libí, o čem bychom si mohli povídat, co asi rada jí, co poslouchá atd.

Už necítím nervozitu, ale spíše únavu. Říkám si „proč se tolik snažím, proč se tak přemáhám, proč se potřebuju předvádět? Vždyť se už známe.“

Jsem slaboch, vzdávám to. Poslechnu tetu.

Ráno poprosím sestřenici, aby mi vybrala nějaký kytky. Ale něco za něco – prozradím ji o dnešní schůzce. Samozřejmě z toho byla hned celá nadšená, přejícná a plná otázek.

Večer jdu za Mai pěšky. Mají dole kavárnu, kde potkávám její rodiče. Ještě nevědí, že jsem její nápadník. Ale ty červené růže mě částečně prozradí.

Má na sobě hnědé světlé šaty. Zamává mi a seběhne po schodech dolů. Úžasně ji to sluší.

Mlčky ji podávám kytky a říkám si, že z toho dneska nic nebude. Moc jsem se teď nepředvedl. Dá růže do vázy a záhy mě pobídne abych si k ní sedl na motorku.

V tom okamžiku jsem změnil názor -  jen žena může porozumět ženě

Společně vyjíždíme...

 

Autor: Tien Tran Tat | úterý 24.11.2020 10:28 | karma článku: 36,11 | přečteno: 1480x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 24,63 | Přečteno: 446x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,27 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma: 39,82 | Přečteno: 5408x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma: 43,02 | Přečteno: 6021x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

Když jsem si včera počítal, tak toto je moje 29tá zima strávená v ČR. Nechci dál říkat ČR, zní to moc státně. Budu místo toho říkat "mezi námi'. Mimo nás jsem strávil 2 zimy. A to v severním a jižním Vietnamu. Jinak nikdy jinde.

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,25 | Přečteno: 544x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.