Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na půl roku znuděným milionářem

Mám strach z peněz. Vždycky když se přihlásím k účtu, tak si říkám „Co s tolika penězma mám zase dělat?“. Je to pro mě psychický zátěž. Vážně. Představuje to pro mě břemeno.

Kdysi jsem se v knihovně zatoulal do úseku náboženských směrů. Samozřejmě jsem šáhl k buddhismu. Asi proto, že je to náboženství pro „žlutý“, říkávali mi. Tak jsem se o to potřeboval zajímat.

Zkrátím to. Ovlivnilo mě to. Pár měsíců jsem podle toho žil i smýšlel. Ale chuť na maso bylo silnější. Naučil jsem se však vystačit si s málem.

Roky šly dál a poznal jsem stoicismus. Namísto pátečního povyražení jsem dával přednost hltáním těchto starých myšlenek.

Nelituju toho obětovaného času. Zažil jsem díky tomu skvělé emoce a vnitřní prožitky. Taky jsem zjistil, jak užitečný může být čas strávený sám se sebou.

--------

Studentská léta skončila a přišly každodenní dospělácké starosti o nájem a jídlo. Věnoval jsem se práci, letáčkům, slevám, dojídáním zbytků z oslav, pěstoval si vlastní zeleninu, po silnicích sbíral hrušky apod. Znáte to. Šetřit kde se dá. 

Můj životní styl byl a la „chudý důchodce“. Peníze se hromadily, protože jsem toho k životu ani moc nepotřeboval.

Jednoho dne jsem si uvědomil „wáááu, takových peněz! Co s tím?“. Koupím si za to čas. Udělám si prázdniny. Poznám sám sebe. A kde jinde než v mém rodném Hanoji.

Směnil jsem svých 50tis.Kč na 2083 dolarů a pak na 47 909 000 vietnamských dongů. Našel si levný nájem a pak prakticky celých půl roku nesundal pyžamo.

Byly to zvláštní časy. Spoustu lidí by si to se mnou ihned vyměnilo. Vím to.
 

Ale řeknu Vám jak to zpětně cítím: Není to ono. Mít spoustu času, peněz a nemuset nic dělat nepozvedá ducha. Cítil jsem spíše prázdnotu. Brzdím se tu kruci! 

Obsah těch dnů bylo převážně přežít denní horka a usínat s plným žaludkem. To byly moje jediný „starosti“.

Zpětně bych už do toho nešel, už nechci být bohatý, mít nadbytek času a nemít co dělat. Lepší je bejt válcovanej den co den. Alespoň cítím, že nějak žiju.
 

Nastavil jsem si to teď takhle: stačí být přiměřeně chudý, nedávat si tu materiální laťku moc vysoko a užít si ty každodenní povinnosti a mrzutosti. Protože za mě „co furt doma?“.

 

Autor: Tien Tran Tat | úterý 23.3.2021 10:07 | karma článku: 35,38 | přečteno: 1437x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 24,63 | Přečteno: 446x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,27 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma: 39,82 | Přečteno: 5408x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma: 43,02 | Přečteno: 6021x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

Když jsem si včera počítal, tak toto je moje 29tá zima strávená v ČR. Nechci dál říkat ČR, zní to moc státně. Budu místo toho říkat "mezi námi'. Mimo nás jsem strávil 2 zimy. A to v severním a jižním Vietnamu. Jinak nikdy jinde.

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,25 | Přečteno: 544x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.