Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to, že Vás nedokážu opustit

V naší rodině zachováváme jing a jang. Obézní muž se ožení se štíhlou, hlučná se spojí s tichým, rozumná si vezme prosťáčka. Nechybí vášeň, celoživotní zájem a děti se u nás rodí ve velkém. Dá se tohle dodržovat i v ČR?

Statistiky říkají, že je nás tady oficiálně zhruba 60 tisíc. Přidejme ještě nelegálně pobývající a máme třeba 80tis. lidí. Pracujme s tímto číslem. 

Já celý život žiju v severních Čechách a mám pocit, že je to tady samej kluk. Vietnamský holky mají zase pocit, že výběr kvalitních ženichů je nízký.

Pamatujte si ještě jeden fakt, že si vybíráme také podle společenského postavení rodiny a jejich zázemí. Ukážu.

.....

Tati já bych se chtěla vdát, ale když je ten Tien úplně línej. Táta "Nech ho být, Hanojana (velkoměšťáka), letíme do Vietnamu. V naší rodné vesnici žije Leovic rodina a mají tam pěkného svobodného mládence." A můžu ho poznat? "Není problém, zítra večer uděláme setkání přes skype." 

A rovnocenný vztah je na světě. Začíná randění na dálku. Klučina je ke všemu doporučen samotným otcem. Tien je puštěn k vodě, nemá už šanci. Do roka budou mít svatbu. Kluk pak přiletí do ČR. To nejde, aby se ze vztahu nerodili děti. Jinak to nemá cenu.

.....

Tien smutní. V ČR je nedostatek Vietnamek, ale to nevadí. Poletíme hledat do Vietnamu.

Týden po příletu: "Co ta holka v té restauraci? Už jsi ji někam pozval? Neříkej mi, že tam chodíš jenom kvůli jídlu!" pravda: mají to tam nejlevnější v okolí. 

Druhý týden: "Kam to pořád na té kole jezdíš? Za nějakou slečnou viď? Tady máš 100Kč a kup ji nějaký květiny." pravda: chci se jenom projet na kole (ale peníze jsem si vzal, proč ne?).

Třetí týden: Teta: "Chudáčku ty jsi pořád sám. Pojď, projdeme se aspoň my dva." pravda: nikoho nehledám, přiletěl jsem na dovolenou.

Čtvrtý týden: "Dědo, já jsem se bezhlavě zamiloval, ale za týden musím letět zpátky do ČR. Co mám dělat? Ona mě miluje!" Děda: "A v čem je problém, vem si ji a zůstaň tady." pravda: toužím si ji vzít.

Noc před ranním odletem: "Škoda, že jsme se dřív nepoznali. A to bydlíš jenom 50m od našeho domu. Už nevím co ti dál říkat." Ona: "Tak zůstaň tady se mnou, máš tady rodinu a práci." pravda: chci s tebou mít spoustu dětí.

Dívám se z letadla na rodný Hanoj a opět si uvědomuju, že má budoucnost není spojena se životem ve Vietnamu. Ještě ne. 

A důvod?

Já jsem jing a Čechy jsou jang. Patříme už k sobě. To pouto je příliš silné. Nedokážu Vás opustit. Ne teď. 

 

Autor: Tien Tran Tat | úterý 31.8.2021 9:13 | karma článku: 42,66 | přečteno: 5190x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 24,63 | Přečteno: 446x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,27 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma: 39,82 | Přečteno: 5408x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma: 43,02 | Přečteno: 6021x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

Když jsem si včera počítal, tak toto je moje 29tá zima strávená v ČR. Nechci dál říkat ČR, zní to moc státně. Budu místo toho říkat "mezi námi'. Mimo nás jsem strávil 2 zimy. A to v severním a jižním Vietnamu. Jinak nikdy jinde.

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,25 | Přečteno: 544x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.