Vietnamci a zvířátka

5. 10. 2021 20:24:21
V naší rodině máme rádi pejsky. Nic proti nim nemáme. Děda ho má na hlídání domu a teta pro radost. Když přijdu na návštěvu, tak jsou první kdo mě uvítá. Skáčou na mě a kroutí tím svým ocáskem. Jsou neodolatelně rozkošní.

Takové přivítání člověku hned zlepší náladu.

Kdybych měl větší byt a nebyl línej chodit venčit, tak bych si pořídil zlatého retvívra. Je to jenom otázka času kdy si k sobě přilepím toho sympatickýho kovboje. Třeba v důchodu.

Občas se mi stalo, že mi byla svěřena důvěra a dostal jsem na hlídání pejska. Bylo to malé štěňátko. Lidi teda koukali. Cože? Vietnamec venčí psa?

Přidám se, že jsem v ČR taky ještě neviděl Vietnamce venčit psa. Opravdu. Dělám v něčem určitě chybu. Asi málo chodím ven anebo neopouštím město. Nevím.

Vím, že Češi dávají svým dětem k narozeninám zvířátka. Anebo jen tak. Třeba morče, králíka nebo želvičku.

Ale taky jsem nebyl bez zvířátka.

Mě rodiče dovolili křečky. Z páru bylo za půl roku rozmnožíno dalších 20 potomků. Časem mě omrzeli. Hrál jsem pak radši videohry, přestal měnit piliny a celej byt začal smrdět.

Táta se jednoho dne naštval a asi je vyhodil do lesa. Netuším. Byl jsem v té době ve škole.

Pak mi dovolili akvarijní rybičky. Ty mají Vietnamci velice v oblibě. Zvyšuje to u druhých Vietnamců sociální status. Vydržel jsem asi rok. A pak je dal kamarádovi. Rodiče z toho byli smutní, ale s rybičkama není žádná švanda. Jenom plavou a pak nic.

Žádné zvířátko si však v brzké době pořizovat nebudu. Nezvládl bych to citově.

Pamatuju si, jak jsem obrečel smrt svého prvního křečka. Říkal jsem mu jednoduše pan Křeček. Mám pocit, že jsem ho před chvílí měl v dlani a ono už je to přes 20 let.

Cizí člověk by řekl, že to byl jenom obyčejný hlodavec. Ale když jste celý den sami doma, tak chcete s někým mluvit. Já neměl s kým. Rodiče byli celý den na tržnici.

Bydleli jsme ke všemu ve 4+1. Když jsem si večer nerozsvítil všechny pokoje, tak jsem se pěkně bál. Tak jsem mluvil se svými křečky, aby z bytu vycházel nějaký zvuk. Měl jsem za to, že to odrazí strašidla.

Časem jsem je přijal jako své sestřenice a bratrance. Moje rodina byla tehdy v ČR sama, neměli jsme zde žádný příbuzný.

Nevím jak tu izolaci rodiče zvládli, ale já měl rodinu pana Křečka. Jeho potomci mě chránili před strašidly a samotou.

Autor: Tien Tran Tat | úterý 5.10.2021 20:24 | karma článku: 31.74 | přečteno: 951x

Další články blogera

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 413 | Diskuse

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma článku: 21.59 | Přečteno: 692 | Diskuse

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma článku: 39.80 | Přečteno: 5375 | Diskuse

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma článku: 42.98 | Přečteno: 5994 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 199 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 1289 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 219 Celková karma 31.05 Průměrná čtenost 2933

Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.

 

 

 

 

 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...