Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Připraven stát se tatínkem

Všechno přijde a omrzí ve správný čas. Ty správný pocity přijdou. Před 10 lety jsem si řekl, že žádnou rodinu plánovat nebudu. Prostě to nějak přijde. Mám pocit, že ten okamžik je tady.

Když vidím na ulici malé štěňátko, tak bych ho nejradši unesl. Často teď chodím do zverimexu koukat na jednoho papouška, protože se na mě dívá takovým chápajícím pohledem.

V autobusu jsem nespustil oči z jednoho pejska, který seděl a koukal tak roztomile kolem. Začal jsem si fotit malé šnečky, drobný hmyz a je mi líto přejetých ježků.

Je to nepopiratelně tady. Probouzí se ve mě ochranářský pud. 

Ke všemu se mnozí mí mladší vrstevníci chlubí fotkami nově narozených potomků. Závidím jim. Také často chodím kolem jedné vietnamské restaurace, kde probíhají svatby.

Občas se zastavím, vytáhnu mobila a předstírám že řeším něco důležitýho. Ale ve skutečnosti pozoruju svatební atmosféru kolem.

Začínají mě dojímat i maličkosti jako je tvar nádobí. Jsem ve správné životní fázi, chci vytvořit domov. Na toto jsem čekal. Bude to bez donucení. Svobodně se rozhoduju stát se tatínkem 12 dětí. Míň nechci. 

Toto si teď nechte pro sebe: můj byt sousedí s dětským pokojíkem. Jsou tam dvě malé děti. Když jedno zakašle, tak se hned strachuju jestli není nemocné. Když "zlobí" a křičí tak je to pro mě dobrým znamením že jsou v pořádku. Vím i v kolik hodin chodí spát a tak ztiším v bytě všechnu elektroniku. Potřebují přeci zítra jít do školky!

Takové věci mi teď nevadí. Jsem rád aspoň za ten křik vedle, aspoň barák nepůsobí jako hotel. 

Takhle bych mohl pokračovat. Teď jsem byl v muzeu a byla tam spousta rodin s dětma. Pořád křičeli, na všechno museli šahat, pobíhali okolo. Nevadilo mi to. 

Dozrál jsem do těch správných emocí, mám správný životní nadhled a trpělivost.

Jsem teď raději ve společnosti otců a maminek. Pro mě to jsou lidi, kteří vědí co je momentálně důležitější. Museli teď všeho na chvilku nechat a věnovat se výchově. To je společnost kterou teď hledám, chci vzory.

Také jsem se nedávno zúčastnil kurzu první pomoci.

Celou dobu jsem myslel na jednoho chlapečka, který omdlel v přetopeném a narvaném autobusu. Babička s ním třásla tak silně, že se nakonec probudil. Ale co kdyby. Jenom bych tam stál a nevěděl. Teď však vím aspoň co udělat.

Chci život chránit, zachraňovat a dávat. Takovej je spravnej tatínek a takovým chci teď i být.

Jsem ready. Jdu do toho.

Autor: Tien Tran Tat | středa 3.11.2021 20:53 | karma článku: 30,24 | přečteno: 724x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 24,63 | Přečteno: 446x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,27 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma: 39,82 | Přečteno: 5406x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma: 43,02 | Přečteno: 6021x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

Když jsem si včera počítal, tak toto je moje 29tá zima strávená v ČR. Nechci dál říkat ČR, zní to moc státně. Budu místo toho říkat "mezi námi'. Mimo nás jsem strávil 2 zimy. A to v severním a jižním Vietnamu. Jinak nikdy jinde.

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,25 | Přečteno: 544x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.