Já z této komunity a ty z této komunity

Vietnam spíše vnímejte jako Rakousko-Uhersko. Ačkoliv všichni vypadáme stejně, tak uvnitř je jiná krev i mentalita. Hodně záleží v které části země se narodíte a ve kterém městě a vesnici žijete. 

Asi si říkáte "No a co. Vždyť to na mě nemá žádný vliv." Já říkám, že hodně velký. Ti lidi Vás ovlivňují - skrze ně poznáváte vietnamskou mentalitu a kulturu. 

Teď to neberte jako vědecký fakt. Je to můj život.

Žiju v Ústeckém kraji

V Ústí nad Labem jsou převážně Vietnamci z Hanoje a blízkého okolí. V Teplicích a Chomutově z velké části ze vzdáleného okolí Hanoje a už blíže k nejbližšímu moři. 

Ono to takhle vzniklo historicky, postupným vývojem. Nějaká rodina se například přestěhuje do Děčína a postupně tam zve svojí rodinu a příbuzné. Pak létají do své vesnice pro nevěstu či ženicha a takhle vzniká jejich komunita v ČR. 

Pak tady mezi námi vznikají fotbalové týmy jako Ústí/Teplice/Louny a Chomutov. Když hrajeme proti českému týmu nebo mongolskému, tak se z těch našich týmů vyberou ti nejlepší. Reprezentují pak skutečně všechny Vietnamce žijící v Ústeckém kraji. 

Během oslav Lunárního roku vysíláme čestné hosty

Například když se v Ústí nad Labem bude pořádat jejich oslava Lunárního roku. Sousední komunity např. z Teplic nebo Děčína vyšlou své "reprezentanty", aby vyřídili srdečné pozdravy a přání.

Takže uvnitř vietnamské komunity existují minikomunity. Příslušnost k nim je založen na původu jaký mají ve Vietnamu. Ono je to pro Vietnamce naprosto normální se takhle oddělovat a definovat.

I když jsou vietnamské vesnice od sebe vzdálené jen pár kilometrů, tak se málo navštěvují. Většinou kvůli obchodu a svátkům. Jinak nemají důvod se jít jen tak projít do sousední vesnice. 

Sám jsem to ve Vietnamu hodně cítil. Okamžitě poznali, že nejsem "jejich". Říct že jsem turista a přijel jsem se podívat na jejich kostel/chrám pro ně  není dostatečná odpověď. Tak jsem se naučil říkat "Přijel jsem koupit to a to." Tedy pracovní cesta.

Protože každá vesnice je zároveň i velkovýrobnou. Celá vesnice se orientuje například na výrobu keramiky, soch, nábytku, rýžových nudlí nebo sušených ryb. 

Tím jsem je uklidnil a už mě tolik nepodezřívali. Jinak si obvykle nejprve myslí, že jste tulák nebo zloděj.

To jsou věci, které většinou vnímá jenom Vietnamec v ČR. Je to velmi zajímavé. Ale zde už zastavím své dlouhé povídání :)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tien Tran Tat | pátek 7.1.2022 19:02 | karma článku: 33,12 | přečteno: 985x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

U nového zubaře

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,44

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,38