Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem stále zrajícím mládencem, ale už se posouvám dál

Cítím se opravdu skvěle. Když se dívka zajímá zda jsem svobodný nebo ženatý, tak mi vyletí sebevědomí nahoru. Stačí málo. V tomhle věku už je to jenom o duševním štěstí. Majitek mě nezajímá. Nejsem zavistivý, reguluje mě Buddha.

Ale na druhou stranu, neumím darovat a přijímat. Lidi v mém životě Vám to potvrdí. Nejde mi to. Když mi někdo zalichotí, tak se ještě víc zamračím. Je to nějaká automatická reakce. Není to mnou. 

Kdysi jsem byl na přednášce o Vietnamcích. Řeklo se tam, že Vietnamci neslaví narozeniny. Potom se na mě podívali a čekali souhlas nebo názor. Tak jsem odpověděl z vlastního života: "Neslavím". Tyhle pocity jsou mi neznámé.

Cítím se ošizený. Ale život mi to dává a vrací po kapičkách.

Nedávno jsem dostal knihu. Posledních 10let jsem nikdy nic nedostal, tak jsem měl obrovskou radost. Doteď jsem to ještě nerozbalil. Mám to na stole, aby hosti viděli, že mě má na tomto světě někdo "rád". Je důležitý ukázat, že za mnou někdo stojí. Že mi někdo podá ruku a zvedne ze země.

Já už od lidí nic nechci, mám pak výčitky a vracím dvojnásob.

Stále si v sobě udržuju vzpomínky na náročné časy. Pamatuju na přátele a příbuzné, kteří mi tehdy pomohli. Od té doby se mnoho změnilo. Mají vlastní rodinu a vlastní starosti. Už je tam málo prostoru se věnovat někomu dalšímu. Děti mají přednost, což je správně.

Nestydím se říct, že jsem se posunul dál. Už ani neschovávám svoje šediny. Jsem mladej uvnitř a to lidi vycejtej. Nepotřebuju to předstírat. 

Nejvíc mě štve vlastní úspěch, protože si cestou domu pak uvědomím, že to nemám s kým sdílet. Pak je to prázdný.

V posledních měsících více poslouchám své srdce, který jsem tolik zanedbával. Věnoval jsem se víc penězům a světu. Je to asi jarem. Sedím zrovna na lavičce a hřeje mě zapadající slunce. Ale ten hlas sílí už delší dobu.

Říká mi: teď měj rád i sebe, tím že k sobě víc pustíš druhé. Nestraň se, ozvi se jim. Mám strach, že mi někdo ublíží. Ale zároveň cítím, že v té kupce sena můžu najít i věrné přátele. 

Rozhodl jsem se, že ten risk za to stojí. Ale dejte mi čas. Věřit někomu není jen tak. Snad jsem se rozhodl správně. 

 

Autor: Tien Tran Tat | pondělí 21.3.2022 19:52 | karma článku: 25,72 | přečteno: 598x
  • Další články autora

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 24,63 | Přečteno: 446x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma: 22,27 | Přečteno: 717x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma: 39,82 | Přečteno: 5406x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma: 43,02 | Přečteno: 6021x | Diskuse| Osobní

Tien Tran Tat

Další zima mezi vámi

Když jsem si včera počítal, tak toto je moje 29tá zima strávená v ČR. Nechci dál říkat ČR, zní to moc státně. Budu místo toho říkat "mezi námi'. Mimo nás jsem strávil 2 zimy. A to v severním a jižním Vietnamu. Jinak nikdy jinde.

1.3.2024 v 10:23 | Karma: 27,25 | Přečteno: 544x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.