LV

Ještě, že Vás tady máme! Bez legrace!

JP

bez legrace, raději si koupím gothaj a housku

MV

Díky za tipy! A nějaké doporučení na vaše oblíbené bistro nebo restauraci? Fajn víkend přeju.

Foto

Můžu říct s klidným svědomím, že z Asijských kuchyní mám Vietnamskou nejradši.... Byť Thajskou v mém žebříčku poráží jen o fous :) Ale nejpodstatnější je, že už se kvůli ní nemusí jezdit do Sapy.... Byť jsem tam svého času býval často, protože spoustu věcí, které jsem tam koupil neuměl "normální" dodavatel zavézt...

A jako kuchaře mě kdysi nejvíc oslovila asi o přemýšlení u vepřového bůčku....

JJ

Chodím do bistra v nákupním centru ve Zlíně na Čepkově, prakticky vždy na vepřové kung pao s opékanými nudlemi. Za 135,- vč boxíku a tašky mám doma dvě velmi dobrá jídla, protože najednou se to sníst nedá. Při cestě do Třince jsem byl vždy nadšený z pikantního hovězího s houbami v Tescu. Samozřejmě vždy s nudlemi.

JH

J47a84n 84H41r15u76b30e70š

2. 3. 2024 22:04

Občas jsem zašel do vietnamské restaurace v Ostravě-Porubě na rohu 17.listopadu a Hlavní třídy. Jídlo bylo chutné a byl ho kotel. Nejsou levnější než české restaurace v okolí, ale ani není důvod, proč by měli být. Majitel se o kšeft vzorně stará. Jen obsluhující mladý hoch (jeho syn?) by měl být aktivnější. Tomu nějak chybí drajv toho majitele. Ale s jídlem jsem byl pokaždé spokojený. V supermarketu jsem k Vietnamcům zašel snad dvakrát třikrát a to byla v tomto porovnání obrovská bída. Prostě rozdíl mezi restaurací a streetfoodem.

FM

Poslední dobou narážím na nový problém, kuřecí maso je cítit, neumím to definovat, ale polejte zmrzlé kuře horkou vodou a bude to stejné. Chce se mi z toho zvracet, kamarád - český kuchař, říkal, že je to tím, že mají často to maso už předvařené, aby bylo jídlo (nebo polévka) rychleji hotové.

Bohužel to nejde poznat dopředu kde to tak dělají, ale když takové jídlo dostanu, už se tam nevracím.

VS

Ohřívané kuřecí má divnou chuť i čmuch. Já osobně to poznám na dálku a fakt mi to vadí. Žena mi to nevěří a nepozná rozdíl oproti čerstvě uvařenému, ale já jím ohřívané kuřecí fakt s odporem.

Našel jsem o tom nějakou studii, která říká, že se mi to fakt nezdá a příčina je v tom, že se u kuřecího při zchlazení a následném znovuohřátí něco stane s tuky (nepamatuji si technické detaily - nějak se chemicky změní) a že třeba u vepřového se tohle neděje.

Vietnamské jidlo je jen preceňovaný blaf.

  • Počet článků 219
  • Celková karma 31,40
  • Průměrná čtenost 2933x
Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.