Opálenou dívku bych si domu nepozval

3. 05. 2022 10:19:01
Blíží se teplo. To pro mě znamená jenom vyměnit zimní bundu za lehčí větrovku. Čepici za kšiltovku. Jinak vše zůstává stejné. Žádné kraťasy, tričko ani tílko. Jsem "zabalený" po celý rok.

Oblékal jsem se kdysi jako Vy. V létě jen lehce.

Ale 4 roky zpátky jsem dostal ve Vietnamu úžeh. Od té doby se vyhýbám a chráním před sluncem. Říkáte si, že se musím v létě potit jako čuně, páchnu určitě potem.

Potěším sám sebe. Držím se stínu.

V létě jsou Vietnamci venku zabalení od hlavy až k patě. Důvodem je strach před sluncem. Raději trošku nepohodlí než se spálit. Když se opálíte, tak je to hned vidět. Klesáte pak společensky dolů.

Mladou opálenou dívku si domu nepozvu. Mladému opálenému muži na pohovoru rovnou asertivně řeknu, ať přijde jindy. Tento předsudek jsem nezdědil, ale získal.

Když jsem šel do banky tak na mě ostraha víc koukala, v dražší restauraci se ke mě chovali méně zdvořileji, v obchodě mi často kontrolovali batoh. Budil jsem dojmem, že nemám peníze na zaplacení. Je to jenom moje vlastní zkušenost, není to obecný.

Ale rychle jsem se adaptoval - využíval jsem bankomaty, chodil do lidovějších bister a do obchodu chodil v pyžamu.

Je to pyžamová kultura, hlavně na jihu, kde je po celý rok vedro.

Oblékal jsem se do zelené uniformy "vietcongu". Nic za tím přátelé nehledejte, prostě to bylo nejpohodlnější. V šatníku jsem nic praktičtějšího neměl. Na trhu si na mě zvykli a začali mi říkat vojáku.

Tam si mě všimla místní dívka. Pracovala v nedalekém bistru a občas na mě pomrkávala. Cítil jsem vážný zájem. Viděla opaleného mladíka v maskáčích. Zdál jsem se být na její společenské úrovni - asi taky pracuju venku, fyzicky a celý den. Ve skutečnosti jsem hodně cestoval a proto se tolik opálil.

I přes její zájem bych ji tehdy řekl NE. Příbuzní a rodina by koukali, kde jsem našel tak "špinavou" holku. To mi nestojí za obhajování a hádky.

Tehdy ale není teď. Změnil jsem se.

Nenapadlo mě přemýšlet z jejího pohledu: "Jsem ochotná se zamilovat do toho "špindíru", zkusit ho poznat." Ale byl jsem pod silným vlivem místní společenské kultury. Je to laciná výmluva, ale tlak na lidi je tam opravdu silný.

Tady v ČR si můžu dovolit přemýšlet volněji a podstupovat rizika.

A to je asi i důvod, proč se tu mezi sebou ženíme a vdáváme více z lásky než z rozumu.

Jestli je to dobře? Tak to už nechám na Vás.

Autor: Tien Tran Tat | úterý 3.5.2022 10:19 | karma článku: 26.78 | přečteno: 1212x

Další články blogera

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 413 | Diskuse

Tien Tran Tat

U nového zubaře

Sedím právě u nového zubaře a v hlavě si představuju velkou bolest. Abych se na chvíli rozptýlil, tak píšu tento blog. Ještě je šance utéct, ale v posledních týdnech mi začalo bolet v ústech. Musím si připomenout pár faktů.

5.3.2024 v 9:52 | Karma článku: 21.59 | Přečteno: 692 | Diskuse

Tien Tran Tat

Co jíst ve Vietnamu abyste neměli zažívací potíže

Někde jsem četl, že čeští diplomaté dostávají zvláštní příplatek za působení v tropických zemích. Není divu. V těch vedrech a vlhku je jakákoliv aktivita opravdu vyčerpávajícím úkonem. Fyzická činnost i přemýšlení ubírá mnoho sil.

3.3.2024 v 11:22 | Karma článku: 39.80 | Přečteno: 5374 | Diskuse

Tien Tran Tat

Jak si vybírám vietnamskou restauraci

Moje návštěva neznámé vietnamské restaurace probíhá takhle. Chvilku koukám na menu. Poté zaváhám jestli mám dát tolik peněz pro trochu jídla. Odejdu. Projdu si vedlejší bistra. Nakonec rozhodne, že je podpořím. Vracím se.

2.3.2024 v 15:16 | Karma článku: 42.98 | Přečteno: 5990 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 38 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.06 | Přečteno: 412 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 291 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 572 | Diskuse
Počet článků 219 Celková karma 31.05 Průměrná čtenost 2933

Červen 2022: Teď mi došlo, že jsem se nikdy pořádně nepředstavil. Jmenuji se Tien, potřebuji spát alespoň 10h denně, mám rád večerní procházky a jím převážně mezi 22-23h. Na deprese: čokoláda, úklid bytu a toulání se. Proč píšu blog? Je to jediná věc, kterou nedělám z povinnosti.

 

2021: Už jsem tu s Vámi přátele skoro 30 let, dokopu si to tady až do důchodu a potom zmizím do Hanoje. Ok?

 

2020: "Nic bych na sobě neměnil. Absolutní spokojenost. Mindrák na nule."

 

2015: Už pár let nečtu žádné západní "vědecké, akademické, publicistické" (a vlastně všechny cizí) práce o Vietnamu a Vietnamcích, protože nakonec zjistíte že to jsou jenom pytle plné nesmyslů. Musíte si to zjistit sami i když je to pracnější, ale aspoň těm objeveným výsledkům můžete věřit. Člověk by měl, pokud má tu možnost, na několik měsíců odejít do zahraničí, pak pochopí skutečné potřeby, emoce, samotu a izolaci cizinců v jeho vlastní zemi, protože to sám pocítí.

 

 

 

 

 

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...